Nasza Szkoła wprowadza uczniów w świat wiedzy naukowej.
Grono pedagogiczne to osoby wykwalifikowane, pełne zapału i chęci do najlepszego wykształcenia uczniów.
"W krainie liczb i łamigłówek"
Głównym celem edukacji osób upośledzonych umysłowo jest wszechstronny rozwój na miarę ich indywidualnych możliwości oraz przygotowanie do codziennego życia tak, aby były zaradne, umiały sterować własnym zachowaniem i by mogły uczestniczyć w życiu społecznym.
Aby dzieci mogły dobrze funkcjonować w środowisku muszą się nie tylko nauczyć samoobsługi i zajęć porządkowych, czy umieć współżyć w środowisku, poznać przyrodę, ale także muszą dobrze znać elementy matematyczne.
"Baw się i ucz"
Zabawa towarzyszy dziecku od najmłodszych lat i odgrywa ogromną rolę w jego rozwoju.
Ma ona szczególne znaczenie także w życiu dziecka niepełnosprawnego umysłowo.
W nauczaniu dzieci o specyficznych potrzebach edukacyjnych gry i zabawy odgrywają istotną rolę rewalidacyjną.
Drama jest sposobem wyrażania świata za pomocą działania.
Jest metodą pedagogiczną, w której improwizacje nauczyciela i uczniów pozwalają kreować rzeczywistość.
Opiera się na naturalnej skłonności człowieka do naśladownictwa i zabawy oraz umiejętności życia fikcją.
"Zajęcia Gimnastyki Korekcyjnej"
Wytworzenie u ucznia nawyku prawidłowej postawy ciała przez skorygowane działanie korekcyjno - kompensacyjne, przez różne formy aktywności fizycznej indywidualnej i zespołowej oraz woli systematycznego uczestniczenia w zajęciach gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej wspieranej zainteresowaniem rodziców i przy ich udziale.
"Terapia kuchenna jest dobra na wszystko"
Program przeznaczony jest dla dziewcząt niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym.
Pomysł na tego rodzaju zajęcia wziął się stąd, iż uczennice uczęszczające do klasy dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie pochodzą z rodzin patologicznych i niewydolnych wychowawczo, a co za tym idzie nie mają wokół siebie osoby, która nauczyłaby je samodzielności oraz która, wprowadziłaby je w dorosłe życie, a tym samym pokazała jak dobrze prowadzić gospodarstwo domowe.
Niestety bardzo często rodzice tych uczennic sami potrzebują osoby, która pokierowałaby ich życiem i pokazała jak żyć.